kontakt

vatovec@gmail.com

sreda, 14. marec 2007

Objektivi sploh niso dragi!

Sem eden izmed 135.000.000 ljudi na svetu, ki ima probleme z vidom. Ravno včeraj sem bil pri okulistu, kateri mi je predpisal nova očala (saj jih tako in tako plačam sam, naše socialno zavarovanje krije vsega 45 eur).
Ves navdušen se napotim k optiku (ja eni smo pač čudni) po nova očala, izbira okvirja je svojevrstna izkušnja in prav nič ne zavidam tistim, ki nosijo leče - niso se še zavedli, da so očala modni dodatek in statusni simbol, tako kot mobitel, avtomobil in zrcalnorefleksni digitalni fotoaparat (tako dolge opise za sorazmerno enostavne predmete bi bilo potrebno prepovedati - Toporišič?).
Po 20 minutah je bil okvir izbran,.. nekje zlata ponudbena sredina oz. lahko bi že rekel srednji zgornji razred za 145 eur.
Nakar se s simpatičnim optikom priznane obalne optike (ki se kliče kot ena stara obalna picerija) začneva meniti o steklih (še vedno mi ni jasno zakaj se še tako kličejo, saj že vsaj 15 let niso iz stekla ampak plastične!).
Možakar mi razloži, da se sedaj bije borba med Zeissom in Seikom in da je Seiko v zadnjih parih letih tehnološko "naprej" (in tudi dražji), to je baje razvidno tu.
No na koncu me je le prepričal v "second best" opremo saj veste, na lastnih očeh ja človek ne bo šparal! Top model Seikovih leč bi me za mojo dioptrijo olajšal za cca. 350 eur, tako pa sem za "second best" dal borih 292 eur.
Za dve plastični asferični leči z večkratnim premazom.
Pa naj še kdo reče, da je objektiv s petnajstimi lečami za 1000 eur drag!

PS: da se ne bo kdo, ki želi imeti očala kot modni dodatek ustrašil, moja dioptrija je precej zajetna, na enem očesu +4,5 in na drugem +5,25 (če ne štejem še cilindra in kota)

PS2: upam, da ne bom s tem sprožil val komentarjev ali je boljši Zeiss ali Seiko, kot se to dogaja z dvemi znanimi proizvajalci fotografske opreme

2 komentarja:

Anonimni pravi ...

Popolnoma se strinjam z napisanim, tudi sam sem že velikokrat delal podobne primerjave in sicer očala versus odlični daljnogledi Nikon srednjega cenovnega razreda, npr. Nicon Action EX.

Dejstvo je, da je pri nas lobi in ceh optikov zelo močan in imajo umetno visoke cene. Enaki okvirji se v Evrop i prodajajo bistveno ceneje. Naši optiki so svinjsko dragi.

Lenart Senica pravi ...

ja, zanimivo razmišljanje.
na prvi pogled je trditev, da objektivi niso dragi skoraj ironična, ko pa pogledaš drugič, tretjič, vidiš, da je tako, kot je napisal David.
Sicer se ne poznam na optike, v naši lokalni sem bil le enkrat, nisem pa spregledal Zeiss logotipa.
No, na srečo nimam težav z vidom (tako pravijo maritve dioptrije, čeprav je na daleč že problem..)

lp