filmski plakat in naslovnica dvd-ja
Leta 1968 je izšla Kubrickova legendarna "2001: odiseja v vesolju". Po tem projektu je začel Stanley Kubrick delat na filmu "Napoleon", katerega ni nikoii posnel, ker se je producentska ekipa premislila in rezala financiranje.
Kubrick je bil seveda jezen. Morda je tudi to pripomoglo k posnetju "Peklenske pomaranče" takoj za tem.
Leta 1972 je prebral roman Williama Makepeacea Thackeraya " The Luck of Barry Lyndon" in se odločil, da bo posnel zgodovinski film, kar mu ni uspelo z Napoleonom. Začel je nastajati Barry Lyndon.
Stanleya Kubricka vsi poznajo po njegovemu perfekcionizmu in muhavosti. Za film Barry Lyndon si je zastavil nekaj kar ni še poskušal nihče v filmski industriji: posneti film v izključno obstoječi svetlobi, to pomeni brez uporabe dodatnih fotografskih luči.
izsek iz filma "Barry Lyndon"
Po nekaj poskusih je ugotovil, da tedanji objektivi enostavno niso dovolj "svetli" - razvoj takega objektiva pa si ni mogel privoščiti nihče, razen,.... NASE!
Kubrick je zasledil, da je nemški Zeiss po naročilu Ameriške agencije za vesoljske polete (NASA) za potrebe programa Apollo razvil objektiv s svetlobno jakostjo f0,70!
scena iz filma osvetljena samo ob siju sveč
Po nekih vezah si je Stanley Kubrick uspel izposoditi tri take objektive za snemanje filma. To je direktorju fotografije Johnu Alcottu omogočilo posneti nekaj scen osvetljenih s samo lučjo sveč - tako sta se uspela približati videzu, značilnemu za slike iz 18. stoletja v katerem je film ambientiran.
John Alcott je tistega leta (1975) dobil tudi oskarja za najboljšo filmsko fotografijo ravno za ta film.
Kot večina Kubrickovih filmov je ta obvezno čtivo za vsakega fotografa.
mojster Kubrick
Sedaj ravno poteka retrospektiva Kubrickovih filmov v Ljubljanski Kinoteki , prvič v Sloveniji na velikem platnu, Barry Lyndon je na sporedu 14. marca.
Ni komentarjev:
Objavite komentar