kontakt

vatovec@gmail.com

sreda, 16. maj 2007

Agfa Isola I - prve fotke

Pred časom sem pisal o "odkritju" aparata, ki ga je uporabljal še moj nono. To je Agfa Isola I. Je formata 6x6 (cm), torej uporablja film srednjega formata. Ker nima praktično nobenih nastavitev je fotografiranje s tem skoraj (?) petdeset let starim fotoaparatom pravo doživetje. Res prava osvežitev v primerjavi z modernimi hiperproduktivnimi in perfekcionističnimi digitalnimi fotoaparati. Pred časom sem si nabavil filme (čb seveda), in z metodo učenja na napakah, začel uporabljati fotoaparat in se naučil razvijati filme.V prihodnje se mislim naučiti tudi osvetljevanja in razvijanja fotk v temnici, a za začetek sem dal film skenirati lokalnemu fotolaboratoriju. Tukaj so prvi rezultati:

caserma

Prišel sem do zanimivih rezultatov. Najprej sem ugotovil, da je bilo nekaj narobe s filmom. Ali narobe razvit, ali sem ga premalo fiksiral, tako, da je prišlo na nekaterih fotografijah do delne solarizacije, pa se je moral fant, ki je skeniral, potruditi (sic!), da je povlekel maksimum iz filma.

soline

Kot drugo, sem ugotovil, da je
iskalo na fotoaparatu divje netočno. Kaže preveč (!), tako, da natančno kadriranje ni možno, pa še več "odreže" zgoraj, tako, da sem dobil zelo "zanimive" portrete :((.

kavedini

Nadalje. Ker je fotoaparat prava trotlca svojega časa, nima praktično nič nastavitev; en sam čas (1/30) in dve zaslonki - za sonček (f16) in oblačno (f11), tako, da so bile fotke presvetljene in zato brez detajlov na določenih mestih (solarizacija ?).


karel

Predvsem pa sem bil razočaran nad resolucijo. Pričakoval sem več ostrine, še posebej, ker je to le srednjeformatna kamera. A to je to, kar ena sama, t.i. meniskus leča zmore.

Torej sem razočaran nad mojim izletom v klasične, čb vode?? Nikakor ne ! Bolj kot gledam fotke, ki sem jih dobil, bolj sem navdušen nad rezultati. Kljub napakam in predvsem zaradi njih. Tako kot je marsikateri uveljavljen fotograf odkrival čare fotografiranja z aparati kot je Holga in kar je podobnih, tako tudi jaz odkrivam čare fotografije s to Agfo.Več kot je naključij pri fotografiranju (in napak), bolj zanimivi so rezultati. Ker skoraj ni nastavitev, ki bi motile fotografa pri fotografiranju in ni avtomatike, ki bi ti pokvarila veselje, ti ostane samo še kreativnost. Kar je dobrodošla sprememba in osvežitev v teh časih digitalne perfekcije, pravilne osvetlitve, mega resolucije, brezšumnosti, hiperproduktivnosti, ad hoc rezultatov.. in kar je še ostalih perfekcij. Popolnost je dolgočasna in nekreativna. Zato: Živele napake !!!

pot v..., (vse fotografije) matjaž lužnik (2007)

Ni komentarjev: